ရိုက်ပါ မသတ်ပါနဲ့
ရိုက်ပါ မသတ်ပါနဲ့
---------------------
အခုဆို ဆယ်စုနှစ်တစ်ခုရှိတော့မယ်ထင်ပါတယ်။ ဆရာ/ မ အတော်များများက တပည့်ကိုရိုက်ပြီးဆုံးမ
ဘို့ အတော်ဝန်လေးကြတယ် ။ ဝန်မလေးလို့လည်း
မဖြစ် --ဘယ်သူ ဘယ်မူက စလိုက်တယ်မသိ - လူ့အ
ခွင့်ရေးလိုလို -- ကလေးသူငယ်အခွင့်အရေးလိုလို -
ပညာရှင်တချို့ရဲ့သုံးသပ်ချက်နဲ့အတူ " ဆရာသည်
တပည့်ကိုမရိုက်ရ" ဆိုတဲ့ စည်းကမ်းချက်ကလည်း
ထုတ်ပြန်ထားသည် ။ ကျယ်ပြန့်သော social media
နဲ့အတူ ထစ်ကနဲရှိ fb ပေါ်တင် ဟိုအော် ဒီအော် အ
ရေးယူပေးပါဆိုသော မိဘကလည်းရှိပြန်တော့ ဆရာ
တွေ တပည့်ကိုမရိုက်ရဲကြတော့တာလည်း အပြစ်မ
ပြောသာ ---။
သို့သော် ---ဤနေရာတွင် ကျွန်တော်တို့ပြန်လည်
စဉ်းစားကြရပါလိမ့်မည် ။
လောကနိယာမအရ -တစ်စုံတစ်ရာသောအပြစ်ကို
ပြုသူသည် -တစ်စုံတစ်ရာသောအပြစ်ပေးခြင်းကိုပြန်
လည်ခံစားရမည်ဖြစ်ပါသည် ။ထိုသို့မဟုတ် အပြစ်ပြု
သူသည် ပြစ်ဒဏ်မခံရဆိုပါက ထိုအပြစ်မျိုး - ထိုထက်ဆိုးသောအပြစ်မျိုးကို ထပ်ခါထပ်ခါကျူးလွန်ကြ
မည်ဖြစ်ပါသည် ။
*ဆရာသည်ကျောင်းစည်းကမ်းနှင့်ပတ်သက်၍ဖြစ်
စေ
* သင်ကြားသင်ယူမှုစည်းကမ်းနှင့်ပတ်သက်၍ဖြစ်စေ
တပည့်များအား နားဝင်စေရန် လိုက်နာစေရန် ပြော
ဆိုဆုံးမပါလိမ့်မည် ။
သို့ရာတွင် -- အလွှာအမျိုးမျိုး - စိတ်နေစိတ်ထားအမျိုးမျိုးနှင့်ဝင်ရောက်လာသောတပည့်များထဲတွင် --
အခါအားလျော်စွာ ကျောင်စည်းကမ်းကိုဖောက်ဖျက်
ခြင်း - - ဆရာ၏လမ်းညွန်ချက်ကိုမလိုက်နာခြင်းတို့သည် ကျောင်းနေကျောင်းသားက အပြစ်ပြုခြင်းဖြစ်
သည်။ ထိုအပြစ်အတွက်ဆရာသည်တပည့်ကိုအပြစ်
ပေးရမည် ။ ထိုသို့အပြစ်ပေးရာတွင် နည်းလမ်းသုံး
သွယ်ရှိပါသည် --
# သဘောတရားရေးရာအရထပ်မံပြောဆိုဆုံးမခြင်း။
# သန့်ရှင်းရေး စသည် -- လုပ်ဆောင်စေသည့်ပြစ်
ဒဏ်ပေးခြင်း ။
# ရိုက်၍ပြစ်ဒဏ်ပေးခြင်း ။
*အခြေခံအသိမြင့်သောကလေးသည် သဘောတရား
ဆိုဆုံးမခြင်းကို အလွယ်တကူလက်ခံသည်- ပြုပြင်ပါသည် ။
* ကျောင်းလုပ်ငန်းတာဝန်တစ်ခုခုပေး၍ပြစ်ဒဏ်ချ
ခြင်းသည် စာသင်ချိန်ကို အနှောက်အယှက်ဖြစ်စေသည် ။
* ရိုက်ခြင်းသည် အချိန်တိုအတွင်းမိမိ၏အပြစ်ဒဏ်
ကို သိနားလည်စေသည် ။
---------------------------------------------------------
ဤနေရာတွင် "ရိုက်ခြင်း" သည် ကောင်းသည်
ဟု ကျွန်တော်မဆိုလိုပါ -- စာသင်ခန်းတစ်ခုတွင် ဘာ
သာရပ်များ -အခြားကလေးများ၏လိုအပ်ချက်များ
ဖြင့် လုံးချာလည်နေသော ဆရာတစ်ယောက်သည် --
"ရိုက်ခြင်း" အပြစ်ဒဏ်ကိုရွေးချယ်မိမည်မှာ သဘာဝ
ကျပါသည် ။
ဤသို့ရွေးချယ်မိသည်ကို "လူ့အခွင့်အရေးစံများ"
"ကလေးသူငယ်အခွင့်အရေးများ" ဖြင့်လိုသလိုဆွဲ၍
ပုံဖော်လိုက်သောအခါ - "ဆရာတို့၏စေတနာ" သည်
တိမ်မြုပ်သွားခဲ့ရသည် ။
------------------------------------------------------------
အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် ဆရာ မဆုံးမခြင်း -
မရိုက်ချင်ဖြစ်လာခြင်း -ရိုက်ရန်မဝံ့ရဲခြင်းဖြစ်လာခြင်း
တို့သည် ကျောင်းသား၏ အကျင့်စာရိတ္တပိုင်း - စာ
တတ်မြောက်မှုအပိုင်းတို့ကို ထိခိုက်လာရသည် ။
ဆိုဆုံးမရခက်သောကျောင်းသားကို ဆရာသည်
မိမိကိုယ်ကိုယ်ထိခိုက်ခံ၍မဆုံးမကြတော့ -- "ငါတို့က
တော့မရိုက်ရဲဘူး -- မရိုက်တော့ဘူး " ဆိုသောစကား
ကို ဆရာအတော်များများလက်ကိုင်ပြုလာကြသည်။
( ဤသည်မှာ ကလေးကိုသတ်ခြင်းမည်ပါသည် ။ )
-----------------------------------------------------------
"ဆရာစိတ်" သည် တပည့်များနှင့်ပတ်သက်လာ
လျှင် ဖောက်ထွက်လိုသော ဖောက်ထွက်ရဲသောစိတ်
ရှိရပါမည် ။ "ဆရာစိတ်" ဖြင့်ဆုံးမခြင်း ပြစ်ဒဏ်ပေး
ခြင်းကြောင့် ပြဿနာမဖြစ်နိူင်ပါ ။ ဖြစ်ခဲ့သည့်တိုင် မိမိ၏စေတနာမှန်လျင် နားလည်လက်ခံကြမည်သာ။
ကျွန်တော်တို့၏ မိဘများ - တပည့်များ အများစုသည် "အာစရိယ" ဆိုသည့်အပေါ် နားလည်လက်ခံနေ
ကြမြဲဖြစ်သည် ။ (အနည်းငယ်သောဆရာ/မ အချို့ ) ပြဿနာဖြစ်ခဲ့ဘူးသည်ကိုထောက်ကွက်ယူပြီးတပည့်
များအပေါ်မရိုက်ရဲတော့ပါဆိုခြင်းသည် မဖြစ်သင့်ပါ
------------------------------------------------------------
1- ဦးစွာစည်းကမ်းသတ်မှတ်ရပါမည် ။
2- ထိုစည်းကမ်းသည် တပည့်တို့၏ကောင်းကျိုးအ
တွက်ဖြစ်သည်ကိုနားလည်အောင်ရှင်းပြထားရ
ပါမည် ။
3- ဒေါသကင်းသော အငြိုးအတေးကင်းသောရိုက်
ခြင်းဖြစ်ရပါမည် ။
4- သင်ခန်းစာအပေါ်နားမလည်သည့်အတွက် ရိုက်
ခြင်းမျိုးကိုလုံးဝရှောင်ကြဉ်ရပါမည် ။
5- မိမိ၏ရိုက်ခြင်းသည် အပြစ်ကိုသိစေလိုခြင်းမျှသာ
ဖြစ်သင့်သည် - အသားဒဏ်ရာ /စိတ်ဒဏ်ရာဖြစ်
စေသောရိုက်ခြင်းကိုရှောင်ကြဉ်ရပါမည် ။
ဤသဘောတရားကိုနားလည်လက်ခံနိူင်သောဆရာသည် တပည့်ကို ရိုက်ပါမည် ။
" ငါသည် မရိုက်တော့ပါ - မရိုက်ရဲပါ " ဆိုခြင်းသည်
တပည့်၏ဘဝကို သတ်လိုက်ခြင်းသာဖြစ်ပါသည် ။
*( စေတနာမှန်သောရိုက်ချက်များကို တပည့်တိုင်းက
နှစ်လိုစွာလက်ခံကြပါသည် ။ )
* ( ရိုက်ပါ - မသတ်ပါနှင့် )
Comments
Post a Comment